Bruxelles – Muzeul Instrumentelor Muzicale – mai 2017

La intoarcerea din luna de miere, ne-am oprit iarasi prin Bruxelles. Am profitat si de acest popas si am vizitat Muzeul Instrumelor Muzicale.

A fost o incantare pentru ochi si un rasfat pentru urechi. De la pietre gaurite si cornuri pana la sintetizatoare Roli, am vazut si auzit tot soiul de scule de creat sunet: instrumente de suflat, tobe si tot felul de instrumente de percutie, piane si orgi, acordeoane si altele cu burduf, chiare si laute. Si multe, multe altele de nici nu le mai stii spune pe nume.

Primesti si un ghid audio, astfel incat poti auzi fiecare instrument cum suna. Tot in acel ghid, gasesti informatii despre fiecare instrument: de unde provine, in ce perioada s-a folosit, si altele.

M-a amuzat cu ce am contribuit, printre altele, noi: higheghe de la Bihor (gasesti o poza cu higheghea in gramada de poze de mai jos).

Bruxelles – Gradina Botanica din Meise, aprilie 2017

Este vorba despre Grădina Botanică Naţională a Belgiei din oraşul Meise. Pentru ca aveam timp pana cand sa luam avionul spre Thailanda, ne-am abatut drumul inspre aeroport pe aici. Nu neaparat de plante, flori si pomi am fost atras, ci de o cetate pe care o vazusem in unele poze de pe net. A fost frumos! M-am bucurat ca am trecut pe aici. Ura! si la gara aeroport!

Bruxelles – Atomium, aprilie 2017

Atomium este un monument renumit al atomului de fier, mărit de 150 de miliarde de ori. A fost construit cu prilejul Expoziției Mondiale din 1958.

Se afla langa Mini Europe. De la Mini Europe, poti cumpara bilet pentru a le vizita pe amandoua. In prima poza vezi Atomium din Mini Europe, iar ultima poza se poate vedea cum se vede Mini Europe din Atomium.

Se urca cu lift, pe bratele acelea dintre bile sunt lifturi. In interior gasesti informatii despre contruirea contructiei, cat si un mic muzeu (daca se poate numi asa) despre aviatie.

Bruxelles – Manneken Pis, aprilie 2017

Pe copilasul acesta l-am cautat tare mult prin Bruxelles. Am pus pe HERE WeGo (o foloseam cu harti offline) destinatie Manneken Pis si ne-a dus la o cafenea cu acelasi nume. Care nu era deloc aproape. Am mai cautat pe harta si am gasit “True Manneken Pis”… acesta era cel – asa cum ii zicea – adevarat.

Manneken Pis, literalmente “omulețul pișăcios”, este o statuie de bronz din Bruxelles.

Totul provine dintr-o faptă istorică. Un copil a salvat Bruxellesul de la nimicire. În secolul al XVII-lea, la un moment dat, olandezii au vrut să dea foc cetății. Când au dat foc fitilului, un băiețaș pierdut, ce rămasese în afara cetății, a urinat pe fitil, și astfel a rămas celebru.

O altă legendă spune că acest copil s-a rătăcit de părinții săi. După lungi căutari, tatăl sau, un om bogat, l-a găsit în această poziție.

Are o garderobă impresionantă de peste 750 de costume care sunt păstrate în Casa Regelui din Piața Mare vis-a-vis de Primărie.

Sursa: https://ro.wikipedia.org/wiki/Manneken_Pis

Bruxelles – Grand Place, aprilie 2017

Am mai fost in Bruxelles in 2013, dar vizita de acum a fost mult mai frumoasa. Oare de ce? Nici un dubiu! Acum urma sa vizitez orasul insotit de insotitoarea-mi. Primul loc pe care l-am vizitat in Bruxelles, a fost Grand Place. Lume multa, cladiri impunatoare.

Piața Mare (în franceză Grand Place,  în neerlandeză Grote Markt) este piața centrală din orașul Bruxelles, Belgia. Ea este înconjurată de casele breslelor, de primăria orașului și de Casa Regală (în franceză Maison du Roi, neerlandeză Broodhuis). Piața este cea mai importantă atracție turistică a orașului și principalul său reper, alături de Atomium și Manneken Pis. Ea măsoară 68×110 m, și este trecută în patrimoniul mondial UNESCO.