• RSS
  • Youtube

Platoul Runcuri, Bihor, oct. 2018

AlexB vineri, 9 noiembrie 2018, 8:04 fara comentarii

Pe drumul Beius-Bratca, dupa ce treci de Rosia, poti face dreapta spre acest loc minunat: Platoul Runcuri.

Am fost in trecere pe aici, dar ne-a facut placere sa ramanem pana la apusul soarelui. Citeste mai mult »

Publicat in: Vedenii nemişcătoare

Am avut o duminica libera si ne-am hotarat sa vizitam ceva in zona Suncuius, ceva din zona aceasta unde nu am mai fost.

Am ales traseul Izbucul Izbandis – Pestera Batranului. Pana la Izbandis am mers cu masina, iar de acolo ne-am inceput traseul. A fost un traseu usor: coline, peisaje frumoase de inceput de toamna. Am facut 4 ore dus-intors, dar la pas lejer si cu multe popasuri pe la merii, perii si nucii intalniti in cale. Oare de ce?

Apus de soare in Oradea, iulie 2018

AlexB joi, 30 august 2018, 8:41 fara comentarii

Imi plac apusurile de soare. Am facut poze la multe apusuri de soare. Fiecare apus este diferit. Cu totul special a fost acesta.

Lacul Vida, iulie 2018

AlexB joi, 30 august 2018, 7:56 2 comentarii

Am fost si noi sa vedem lacul Vida. Se afla in Bihor, langa Dobresti. Luncasprie, mai exact.

Tarcaita, iulie 2018

AlexB miercuri, 29 august 2018, 7:55 fara comentarii

Ne-a chemat frate-meu la el pentru un weekend. Am preferat sa folosim cortul de data asta.

Publicat in: Vedenii nemişcătoare

Am vizitat aceasta pestera la inceput de decembrie. Ghidul era un domn din Suedia(?), un om foarte jovial. Printre altele ne-a zis: “Nu se mai extrage bauxita. Acum nu mai exporta Romania nimic. Importa pana si sare. Si ghid importa!!!”.

Acuma… despre pestera n-as zice eu ca e cea mai specataculoasa, dar nici nu am vazut in alta parte asa ceva. Un lucru e cert: numa’ cui nu-i plac (deloc) pesterile poate zice ca nu (prea) merita vizitata.

Peştera cu Cristale din Mina Farcu a fost descoperită în anul 1987, în urma avansării frontului de lucru a Galeriei miniere Farcu. Peştera se dezvoltă pe o lungime de 251 m şi o denivelare de 16 m. În momentul descoperirii sale peştera a fost considerată o adevarată bijuterie, prin prisma bogăţiei speleotemelor, diversităţii şi formelor cristalelor existente aici. Din nefericire, după descoperire, cavitatea a fost în nenumărate rânduri deteriorată prin ruperea şi distrugerea cristalelor.

Explorările recente şi munca de restaurare şi cercetare readuc în acest moment Peştera cu Cristale din Mina Farcu în galeria celor mai frumoase peşteri din România.
Centrul pentru Arii Protejate şi Dezvoltare Durabilă Bihor, Primăria Comunei Roşia şi SC Ecopiro SRL au dezvoltat un proiect de introducere a peşterii într-un proiect complex ce cuprinde refacerea ecologică a acesteia şi amenajarea turistică a ansamblului peşteră-mină.
Este prima amenajare de acest tip din România şi printre puţinele din lume.

sursa: http://www.bihorinimagini.ro/de-vizitat/obiective-naturale/pestera-cu-cristale-din-mina-farcu/

Publicat in: Vedenii nemişcătoare

Dupa ce am vizitat in ziua anterioara Cetatile Ponorului si Lumea Pierduta, am facut in ziua a doua alt traseu: Cetatile Radesei si Cheile Somesului Cald.

Din nou ne-am simtit mici privind maretia Cetatilor. Am trecut prin pestera si prin apa; palpitanta combinatie: intunecime si apa. : ))

Publicat in: Vedenii nemişcătoare

Cu ocazia Untold 2017, am fost la Padis doua zile. Suficient de departe de Cluuuuuj, incat sa nu auzim nespusele bubuituri. Dar drept este ca am fugit si de canicula; am ales racoarea cortului in munte.

In prima zi am facut doua trasee: Cetatile Ponorului si Lumea Pierduta. Citeste mai mult »

Toamna colorata

AlexB sâmbătă, 8 noiembrie 2014, 21:48 fara comentarii

O toamna frumoasa, doamnelor si domnilor, prin locurile copilariei mele.

tmp_14060-IMG_20141108_210058-342658888

tmp_14060-IMG_20141108_2052471313070128

tmp_14060-IMG_20141108_205652892792853

Sighiștel, oct. 2014 :: Urma bună

AlexB miercuri, 22 octombrie 2014, 22:22 fara comentarii

Daca vrei sa vizitezi canionul de pe Valea Sighistelului, o sa ai de trecut valea de zeci de ori.

Ei bine, chiar la inceputul calatoriei, cu putin noroc vei putea gasi aceasta urma buna in piatra.

Publicat in: Altceva sau diversităţi

Meleagurile copilăriei :: Poze

AlexB duminică, 19 octombrie 2014, 18:42 2 comentarii

Cateva poze de pe meleagurile copilariei.

Publicat in: Vedenii nemişcătoare

Undeva in Bihor se afla zona Sighistel, un loc despre care multi nu stiu si e mai bine asa, poate…

Este un loc de o salbaticie rara, natura este aproape neatinsa de oameni.

In zona sunt o sumedenie de pesteri, cifrele pe care le-am gasit variind de la 160 de pesteri / 15 km patrati pana la 200 de pesteri / 10 km patrati. Multe, in orice caz. De notat si denumirile oarecum ciudățele: Drăcoaia, Pișolca, Gaura Fetii. Voi reveni cu cateva poze si de la pesteri.

Am vizitat Sighistelul. Splendid! Dar cuvintele nu-si au rostul atunci cand avem poze (da! aparatul foto nu poate sa cuprinda maretia naturii!).