Ce n-ai învăţat la şcoala de şoferi

La nici o scoala (cred…) nu te invata TOT. Cand incepe practica a ceea ce ai invatat iti dai seama ca sunt multe lucruri pe care le vei invata singur.

La fel este si cu scoala de soferi. Am scris in urma cu ceva timp cateva lucruri pe care NOI (astia, trăitorii de rand) le-am invatat in alta parte, nu la scoala de soferi.

De data asta ne oprim la cateva lucruri  pe care le faci in trafic, dar cu care te-ai deprins singur. Da despre TINE este vorba. TU, magnificul conducator auto pe ulitele patriei. Magnificul, unicul, minunatul, grandiosul! (Vorba vine ca nu te-au invatat; probabil ai fost neînvăţabil).

1. Semnalizarea. Stii, la majoritatea masinilor este un betisor in stanga volanului. Sa nu carecumva sa te atingi tu de el. De fapt, nici nu-i vezi utilitatea, nu? Schimbatorul de viteze, da! Ăla e util – amesteci motorina cu el. Dar betisorul acela la ce o fi bun?! Parca iti amintesti ca daca dai de el in sus sau in jos, noi, astialaltii din trafic, ne dam seama cumva ca tu vrei s-o iei la dreapta sau la stanga. Dar ce treaba am avea noi unde vrei tu sa mergi, nu? Curiosi… dă-ne ‘ncolo!

2. Farurile ziua. In viziunea ta, n-are nici o noima! Daca ar fi noapte, chiar si tu ai intelege ca-s bune de ceva… Dar ziua??? Dau sa ies din parcare, ninge cu galeata, si vii tu cu farurile stinse. Ai auzit tu ca este o vorba: “dispare ca magarul in ceata”. Tu te-ai gandit sa faci invers (la verb ma refer!), dar nu te astepta la multumiri. De asemenea, pe sosea este palpitant sa vii cu farurile stinse. Cand imi vii din fata, am impresia ca nu esti asa aproape si intru in depasire. Te enervezi apoi si iti amintesti ca daca nu ai faruri, ai claxon! Daca nu ai vrea senzatii tari, ai putea aprinde totusi farurile. Dar stii ce? Mai bine nu! Consumi curent geaba! Iar tu vrei – nu-i asa? – sa fii cat mai econom…

3. La semafor. Esti in spatele meu. Eu mai am doua masini in fata. Se face verde. Si atunci constat ca ai un fel aparte de a-ti exprima bucuria: cand vezi verde, claxonezi cat te tin claxoanele. Ca doar vezi bine ca nu am unde merge pana nu se pornesc si cei din fata mea! Sper ca nu te-ai gandit ca am eu un buton pe care daca apas intru in pamanat ca sa poata trece domnia ta…. Masina mea nu e dotata cu asta. Nu stiu daca de fiecare data faci asta, aici nu as putea generaliza; am observat apucatura asta a ta intr-un moment dintre doua piese muzicale. In rest, pace si liniste – nu ma conturba “clansoanele” tale.

4. In trafic, noaptea. Nah, aici esti darnic! Avand curent din belsug, ca ziua ai facut economie, poti merge non-stop cu faza lunga! Sa stim si noi ca avem de-a face cu luminatia ta! Mai greu este cand conduci TIR; nu ne putem revansa… Speram totusi sa se inventeze ceva sistem la faruri incat sa le putem indrepta si spre inaltimea ta!

5. La semafor, iarasi! De data asta esti in fata. Esti chiar primul! Daca de cele mai multe ori vrei sa ne demonstrezi ca tu esti grabit / foarte grabit / cel mai grabit, de data asta filosofezi: “grabeste-te incet!”. Mai nou, la semafoare tot se invart niste cifre. Cred ca mai potrivita ar fi fost o socotitoare cu bile pentru tine! Sper ca asa ai fi stiut ca daca vezi ca mai este o bila ai putea sa incepi incetucul s-o iei din loc. Si macar de ai face ceva util – de exemplu fetele au un motiv intemeiat: la semafor, “Oglinda, oglinjoara” si alte cele… Nu ne bagam, treburi complicate. Tu ti-ai gasit altceva de facut: un pui de somn…

6. Avariile. Nu stii tu la ce-s bune farurile si semnalizarea, dar te-ai prins la ce-s bune avariile! Avariile, asa cum stii, iti dau voie sa te opresti fix unde te taie pe tine capul: pe trecere, pe linie de tramvai, pe trecere de pietoane! Oriunde! Ca doar nu o sa opresti hăt, hăt departe si de acolo sa mergi dupa covrigi!

Aveam cateva de zis despre soferii care conduc masini care la numar au la judet doar o litera. Dar pentru ca asta seara am condus peste 50 de km in spatele unuia din acesta si m-a uimit ca a condus pe placul meu, nu scriem nimic de rau asta data. Amice, bravos! Deci, se poate! Daca il stiti careva, cumva, salutati-l din partea mea. Conducea o masina cu numar B-13-ZDD.

 

Comentarii Facebook

2 Comments

  • o mica si umila completare as avea la 4. aprinderea fazei lungi mai repede; inainte de a te “desparti” de cealalta masina. sau, tinerea fazei lungi aprinse cand ai pe unul in fata, destul de aproape de tine

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

 

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.